Răspunsuri

2014-03-16T14:06:29+02:00
  Adjectivul este partea de vorbire care denumeşte însuşiri ale obiectelor, şi anume: .Adjectivul se caracterizează prin categoria gradelor de comparaţie şi îşi poate schimba forma după gen, număr şi caz pentru a se acorda cu substantivul determinat.În propoziţie, adjectivul, cel mai adesea, poate fi atribut sau nume predicativ.  . După înţeles, adjectivele se împart în: a) adjective calificative sau propriu-zise şi b) adjective determinative.Adjectivele calificative denumesc calităţi ale obiectelor: bun, frumos, înalt, verde, ciobănesc, tineresc etc.Adjectivele determinative sunt provenite din alte părţi de vorbire prin schimbarea valorii gramaticale. Există următoarele feluri de adjective determinative:a) adjective pronominale. Spre deosebire de pronumele de la care provin, adjectivele pronominale nu înlocuiesc substantivul, ci îl determină. Se disting următoarele tipuri de adjective pronominale: adjective posesive (ţara mea), adjective de întărire (împăratul însuşi), adjective interogativ-relative (care copil, ce cărţi), adjective nehotărâte (orice elev, fiecare om), adjective negative (nicio clipă)  b) adjective participiale: iarbă înverzită, oameni cunoscuţi, zi aşteptată;c) adjective provenite din adverbe: aşa oameni, asemenea întrebare;d) adjective provenite din gerunzii: ordine crescândă, rană sângerândă, case fumegânde.2. Există şi o altă clasificare a adjectivelor din punctul de vedere al conţinutului. Este vorba de împărţirea adjectivelor în:a) adjective calificative (denumesc însuşiri care ţin de natura internă a obiectelor, cum ar fi cele referitoare la culoare, dimensiune, formă, temperatură, gust, vârstă, starea fizică, starea emoţională etc.: alb, negru, mare, mic, strâmb, drept, cald, rece, dulce, sărat, tânăr, bătrân, vesel, trist etc.);b) adjective relative (denumesc caracteristici ale obiectelor prin raportare la alte obiecte, acţiuni sau circumstanţe: copilăresc, bărbătesc, studenţesc, omenesc, muntos, zburător, plutitor, visător, aerian, marin, nocturn, săptămânal, primăvăratic etc.)
15 3 15
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-03-16T14:08:03+02:00
Partea de vorbire care exprima insusiri ale unor obiecte(fiinte,lucruri,fenomene ale naturii) se numeste ADJECTIV.
Adjectivul poate sta inaintea subsantivului pe care-l insoteste sau dupa substantiv.
Adjectivele imbogatesc si infrumuseteaza exprimarea, facand-o mai precisa si mai clara.
Adjectivele se analizeaza la fel ca un subastantiv deoarece se acorda in gen si numar cu el.Doar ca nu se scrie substantiv comun.
Exemplu:Casele frumoase.
frumoase=Adjectiv,gen feminin((dupa casa), numar plural(casele)
Asa este treaba cu adjectivul.
Sper ca te-am ajutat.
15 4 15