Suma a doua numere reale este 1.(6) si diferenta lor este de 0.(3). determinati cele doua numere.
suma a doua numere reale a si b, a>b, stiind ca suma lor este 10 iar difereanta lor este 2 aflati numerele.
va rog frumos ajutati-ma
:*:*

2

Răspunsuri

2014-03-16T12:38:57+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-16T12:46:26+02:00
1) 
a+b= 1,(6)
a-b= 0,(3)

1,(6)= \frac{16-1}{9} = \frac{15}{9} =  \frac{5}{3}

0,(3) =  \frac{3}{9} =  \frac{1}{3}

a+b=  \frac{5}{3}

a-b=  \frac{1}{3}            
2a  /  = 2 ( din aceste doua operatii pe care le adunam, putem observa ca "b" dispare deoarece intr-o operatie este numar pozitiv, iar in cealalta operatie este numar negativ.)
a=2 
b= \frac{2}{3}

2) 
a+b = 10 
a-b = 2 
2a / = 12 (la fel ca la celalalt exercitiu, "b" dispare)
a= 6 
b=4