care sunt figurile de stil din fragmentul ..”Şi abia plecă bătrânul... Ce mai freamăt, ce mai zbucium!
Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium,
Iar la poala lui cea verde mii de capete pletoase,
Mii de coifuri lucitoare ies din umbra-ntunecoasă;
Călăreţii umplu câmpul şi roiesc după un semn
Şi în caii lor sălbatici bat cu scările de lemn,
Pe copite iau în fugă faţa negrului pământ,
Lănci scânteie lungi în soare, arcuri se întind în vânt,
Şi ca nouri de aramă şi ca ropotul de grindeni,
Orizontu-ntunecându-l, vin săgeţi de pretutindeni,
Vâjâind ca vijelia şi ca plesnetul de ploaie...
Urlă câmpul şi de tropot şi de strigăt de bătaie.
În zadar striga-mpăratul ca şi leul în turbare,
Umbra morţii se întinde tot mai mare şi mai mare;
În zadar flamura verde o ridică înspre oaste,
Căci cuprinsă-i de pieire şi în faţă şi în coaste,
Căci se clatină rărite şiruri lungi de bătălie;
Cad asabii ca şi pâlcuri risipite pe câmpie,
În genunchi cădeau pedestri, colo caii se răstoarnă,
Când săgeţile în valuri, care şuieră, se toarnă
Şi, lovind în faţă,-n spate, ca şi crivăţul şi gerul,
Pe pământ lor li se pare că se năruie tot cerul...
Mircea însuşi mână-n luptă vijelia-ngrozitoare,
Care vine, vine, vine, calcă totul în picioare;
Durduind soseau călării ca un zid înalt de suliţi,
Printre cetele păgâne trec rupându-şi large uliţi;
Risipite se-mprăştie a duşmanilor şiraguri,
Şi gonind biruitoare tot veneau a ţării steaguri,
Ca potop ce prăpădeşte, ca o mare turburată -
Peste-un ceas păgânătatea e ca pleava vânturată.
Acea grindin-oţelită înspre Dunăre o mână,
Iar în urma lor se-ntinde falnic armia română.” așteept imediaat vă rog

2

Răspunsuri

2014-03-14T20:22:28+02:00
"codrul clocoti"-metafora
"capete pletoase"-epitet
"poala verde"-epitet
"vajaind ca vijelia"-comparatie
"ca plesnetul de ploaie"-comparatie
"ca nouri de arama", "ca ropotul de grindeni"-comparatie
"urla campul'-personificare
"ca si crivatul si gerul"-comparatie
"care vine, vine, vine"-repetitie
"ca un zid inalt de suliti"-comparatie
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-14T20:30:20+02:00
Poala verde(epitet);capete pletoase(epitet);coifuri lucitoare(epitet);umbra-ntunecoasa(epitet);caii salbatici(epitet);negurului pamant(epitet);scanteie lungi;ca nouri de arama si ca ropotul de grindeni(comparatie);vin sageti(personificare);vajaind ca vijelia si ca plesnetul de ploaie(comparatie);urla campul(personificare);in zadar striga-mparatul ca si leul in turbare(comparatie);flamura verde(epitet);siruri lungi(epitet)cad asabii ca si palcuri rispite(comparatie);lovind in fata-n spate ca si crivatul si gerul(comparatie)vijelia-ngrozitoare(epitet);care vine,vine,vine(repetitie)durduind soseau calarii ca un zid inalt de suliti(comparatie);cetele pagane(epitet)tot veneau a tarii steaguri ca potop ce prapadeste,ca o mare turburata(comparatie)peste-un ceas paganitatea e ca pleava vanturata(comparatie)grindin-otelita(epitet)se-ntinde falnic(epitet)
     S-ar putea sa imi mai fi scapat cateva dar sper ca te-am ajutat!
7 5 7