La o prima sortare a unei cantitati de legume, pierderile au fost de 6% iar la a doua sortare de 2% din cantitatea ramasa dupa prima sortare.
Stiind ca dupa a doua sortare au ramas 92,12 t legume, se cere:
a) Cate tone de legume au fost inaintea de prima sortare?
b)Cu cate procente s-a redus cantitatea de legume

2

Răspunsuri

2014-03-14T19:32:39+02:00
Cred ca Raspunsul la punctual a) este 100 tone

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-14T20:21:39+02:00
Din 94% ramase dupa prima sortare, raman 98% din cantitate dupa a doua sortare. Asta ar fi asa:
98/100x94/100xC=92,12t, unde C este cantitatea initala de legume.
a). Adica C=9212x25/49x47, simplifici 9212 cu 49 si apoi cu 47, obtii C=4x25=100 t
b). 100-92,12=7,88, adica 7,88%
4 5 4