Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-12T18:49:08+02:00
Mai pe intelesul tau ca asa am invatat si eu deci cand profesorul(oara) iti da ex: AB=2cm AD=9cm si AE=8cm si trebuie sa afli AC BD SI CE atunci tu faci asa


din triunghiul care til da tu ai in afara de ABC mai ai si D SI E si tu trebuie sa grupezi in asa fel incat sati iasa o inmultire supra ceva adica


ex                                                             


                                  A  
                                                                     FACI :  AC=9x2supra8 simplifici 8 cu 2 si 
                                                                 iti da 9supra4

                         D                    E                    ADsupra AB=AEsupraAC
                                                                 
                                                                     apoi te uiti din nou la ce ai scris si ai
                                                         sa vezi ca AD este 9 AB este 2 si AE este 8  
                                                        si trebuie sal mai afli pe AC de aici e simplu
                     B                             C
ai inteles ?? :)) :)
A
FACI : AC=9x2supra8 simplifici 8 cu 2 si
iti da 9supra4

D E ADsupra AB=AEsupraAC

apoi te uiti din nou la ce ai scris s
A
FACI : AC=9x2supra8 simplifici 8 cu 2 si
iti da 9supra4

D E ADsupra AB=AEsupraAC

apoi te uiti din nou la ce ai scris si ai
:)
ok
2014-01-12T18:50:21+02:00
Deci, ai o paralela care este dusa la una din laturile unui triunghi. Paralela le determina pe celelalte doua laturi segmente proportionale.
Si ai si 2 modalitati prin a afla latura necunoscuta, asta depinzand de cele pe care le cunosti. Poti face AP supra AQ = PB supra QC, sau AP supra PB = AQ supra QC.
Intr-o problema, scrii formula, si inlocuiesti laturile cu numarul respectiv. Iti va ramane o latura necunoscuta. Latura necunoscuta o sa o afli cam asa:
Sa spunem ca ai asa: 6 supra 12 = 8 supra QC (latura necunoscuta). QC va fi egal cu 12 inmultit cu 8, supra 6. Dupa ce calculezi, o sa iti dea rezultatul. In exemplul acesta, QC = 16.

Sper ca ai inteles :)