Cine ma ajuta? Ii dau maximum de zece!

A.) Care sunt, Substantivele, Adjectivele,Verbele, Pronumele Personal si Numeralele din urmatorul sir de cuvinte:
chitaie,gand,luminata,a socoti,el,cincizeci,avere,cere,iar,eu,aragaz,sprintara,galceava,zece,paisprezece,a culege,ochi,a ochi,liber,planta,rotire,si,enunt,cuvantator,scurt,al saselea,tu,voi,vin.

B.) Scrie la sfarsitul fiecarui enunt,valoarea gramaticala a cuvantului ingrosat (ce este ca parte de vorbire):
Pe cer au aparut nori negri.
Nu-ti cer mai mult decat merit.
Noua ne place sa cantam.
S-a facut deja ora noua?
Astazi cerul este senin.
Ciocarlia se ridica mandra spre senin.
Un om batran devine neputincios.
Un batran paseste mai incet.
Oricine isi doreste sa ramana tanar.
In fata portii s-a oprit un tanar cuviincios.
Cu greu mai vezi un car cu boi
As vrea sa car totul mai repede.
Fetele par mai zambitoare astazi.
Doi este un numar par.
Am pus ulcica sparta in capatul unui par.
E bine sa mai ceara unele explicatii...
Albinele ne dau ceara.




2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-12T15:39:42+02:00
Subst-gand,avere,aragaz,galceava,ochi,planta,enunt,rotire.
verbe-chitaie,a socoti,cere, a culege,a ochi,vin

adj-luminata,sprintara,liber,,scurt
pronume-el,eu,tu,voi
numeral-cincizeci,zece,paisprezece,
b.
cer-subst,verb
noua-pronume,numeral
senin-adj,subst
batran-adj,subst
tanar-adj,subst
car-subst,verb
par-adj,subst
ceara-verb,subst
mersi,sa stii ca merita raspunsul mai mult de 10 puncte...
2014-03-12T15:40:22+02:00
A) chitaie- verb
gand- subst.
luminata- adj.
a socoti - verb
el- pronume
cincizeci-numeral
etc.

B ) Cer - substantiv comun
cer- verb 
noua - pron . Personal 
Noua - numeral 
senin- adjectiv
senin- substantiv 
batran - adjectiv 
batran- subst .
tanar- adj.
tanar- subst.
car - subst
car- verb
Par - verb
par- adjectiv 
ceara- verb 
ceara- subst .


A) chitaie- verb
gand- subst.
luminata- adj.
a socoti - verb
el- pronume
cincizeci-numeral
etc.

B ) Cer - substantiv comun
cer- verb
noua - pron . Personal
Noua - numeral
senin- adjectiv
senin- substantiv
batran - adjectiv
batran- subst .
tanar- adj.
tanar- subst.
car - subst
car- verb
Par - verb
par- adjectiv
ceara- verb
ceara- subst