1.aflati media aritmetica a numerelor:
a)2 intregi 1pe2; 1intreg 1pe4; 4pe5; 0,(3). b)1intreg 1pe2; 3pe5; 1,(3); 2intregi 3pe4. c)12,4;425;36;120; 15,7. d)42,5;126;48;250; 13,6. e)1200; 3600; 2350. f)475;124;398.
va rog foarte mult! imi trebuie pentru maine si eu am lipsit la lectia aceasta!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-12T11:56:21+02:00
A) ( 2 \frac{1}{2}  1\frac{1}{4} + \frac{4}{5} + 0.(3) ) : 4 (eu am pus totul impartit la 4 pentru ca nu pot sa pun linia principala de fractie, dar tu o vei pune pe caiet)
 2\frac{1}{2}  =  \frac{5}{2}
 1\frac{1}{4}  \frac{5}{4}
0.(3)= \frac{3}{9}
( \frac{5}{2} + \frac{5}{4} + \frac{4}{5} + \frac{3}{9} ):4
Acum tu trebuie sa aduci toti termenii din paranteza la acelasi numitor . Dupa ce i-ai adus , ii aduni si apoi imparti la 4 (pentru ca sunt 4 termeni) si asa ai aflat media aritmetica . Sper ca te-am ajutat :*

Pentru ca sunt 3 numere . Si ca sa afli media aritmetica trebuie sa aduni toate numerele si sa le imparti la cate sunt :)
aaaaa multumesc!
Pentru putin! :**
o sa te pun dar putin mai tarziu deoarece nu imi apare casuta aceia cu" marceaza cel mai bun". promit ca te pun cel mai bun!
dar raspunsul la a este?
2014-03-12T12:41:11+02:00
In primul rand introducem intregi in fractie  2intregi si1/2=5/2 ... deci stiind ca ma=a+a+a/3   sau cate cifre avem deasupra fractiei      ma= 5/2+5/4+4/5+3/9totul supra 4       aduci la acelasi numitor si obtii ma=450=225+144+60/180/4 mai departe cred ca sti     b)  3/2+3/5+12/9+11/4totulsupra 4 deci procedezi la fel ca la primul mai departe   c)  12,4+425+36+120+15,7/5 deci ma=609,1/5=>ma=121,82    d) 42,5+126+48+250+13,6/5 ai ma=....    e)  1200+3600+2350/3 deci ma=7150/3=>ma=2383,(3)    f)   475+124+398/3=997/3=332.(3)   sper ca te descurci cu ce a ramas e simplu
CUM ADICA MA=450=225=144+60/180/4?
A SI B NU MA PRICEP. LA ACESTEA!