Stabileste daca urmatoarele egalitati sunt adevarate sau nu:4supra 6=2supra 3;6supra 10=3supra5;15supra12=5supra6;4supra3=12supra 9;42supra14=7supra2. aceste sunt fractii ajutor nu le-am inteles in clasa

2

Răspunsuri

2014-03-11T21:33:55+02:00
4 supra 6 = 2 supra 3 (Adevarat deoarece 4:6=0,(6) iar 3:4=0,(6) )
6 supra 10 = 3 supra 5 (Adevarat deoarece 6:10=0,6 iar 3:5=0,6 )
15 supra 12 = 5 supra 6( Fals deoarece 15:12=1,25 iar 5:6=0,8(3) )
4 supra 3 = 12 supra 9 (Adevarat deoarece 4:3=1,(3) iar 12:9=1,(3) )
42 supra 14 = 7 supra 2 (Fals deoarece 42:14=3 iar 7:2=3.5)

...:))) Ai putea scrie ambele variante,si sa ii arati profesorului ca se poate afla egalitatea prin mai multe metode... :)) O sa tina cont si de faptul acesta. :)
la ce profesor avem in ziua de astazi ,e greu
a aratat numai o metoda
Eh...oricum pentru urmatoarea note va tine cont si de lucrul acesta,asa fac toti profesorii :)) indiferent de caracter ^^
da asa este ,,,,
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-11T21:34:48+02:00
Se inmultesc incrucisat :)
4/6=2/3 pentru ca 6x2=4x3 => 12=12
6/10=3/5 =>5x6=10x3 => 30=30
15/12 nu sunt egale 5/6 => 15x6=/= 12x5 =>90=/=60
4/3=12/9 => 4x9=3x12 => 36=36
42/14=/=7/2 => 42x2=/=14x7 => 84=/=98
4 5 4