Va rog frumos sa imi rezolvati si mie problema:
Suma a trei numere este 226. Aflati cele trei, numere stiind ca suma dintre primele doua numere este 174, iar jumatate din primul numar este cu 12 mai mere decat al doilea.

2
a+b+c=226/a+b=174/a:2=12/174+c=226/c=226-174=52/a:2=12/a=12x2=24/24+b=174/b=174-24=150/24+150+52=226
da
bravo

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-11T20:54:17+02:00


a+b+c=226

a+b=174; a=174-b;

a/2=12+b

(174-b)/2=12+b

174/2-b/2=12+b; 87-12=b+b/2;75=b+b/2; 75/3=25; b=25*2; b=50

a/2=12+50

a/2=62; a=62*2;a=124

124+50+c=226; c= 226-50-124; c=52

v:124+50+52=226

1 5 1
2014-03-11T20:55:02+02:00
Sa zicem ca cele 3 numere sun a, b si c, atunci avem:
a+b+c=226
a+b=174
a:2+2=b
daca a+b=174 inlocuim
174+c=226
c=226-174=52
si in a+b=174 inlocuim si scriem
a:2+12+a=174
a+12+a=174:2=87
2a+12=87
2a=87+12
2a=99
a=99:2= 49,5
1 5 1