Analizati pronumele negative si adjectivele pronominale negative :
Nu striga nimeni nimic.
Nu esti al nimanui.
Nu au grija nimanuia .
... nu mai cuteza sa mai indemne pe nimeni .
Nu veti intelege pe niciunul .
N-am putut face ceva pentru nimeni.
..insa el nu spune nimanui.
Nu s-a indreptat spre niciuna dintre ele .
Nu se rezolva impotriva nicunora.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-03-11T17:23:37+02:00
Nu striga nimeni nimic.---->nimeni=cazul N, functia de subiect, Nimic=cazul Ac, fs de complement direct
Nu esti al nimanui.--------->cazul G, fs de atribut genitival
Nu au grija nimanuia .---------->cazul D, fs de complement indirect
... nu mai cuteza sa mai indemne pe nimeni .----------->cazul Ac , complement direct
Nu veti intelege pe niciunul .............>cazul Ac , complement direct
N-am putut face ceva pentru nimeni............>cazul Ac , complement indirect
..insa el nu spune nimanui...........>cazul d , complement indirect
Nu s-a indreptat spre niciuna dintre ele ..............>cazul Ac , complement indirect
Nu se rezolva impotriva niciunora................>cazul d , complement indirect
scuze ai dreptate
mersi
parca sunt zapacita astazi
dar nu e niciunul adj pron negativ ?
pai daca determina substantiv e adj pron negativ si daca determina verb e pronume negativ
2014-03-11T17:25:37+02:00
 nimeni ,nimic, al , nimanui,nimanuia,pe nimeni,, .
le spui functia( complement ....) opoi gen, nr, pers( doar la a treia) forma (  accentuata ,neaccentuata) si intrebarea 
4 1 4