Pretul unui televizor s-a marit cu 10%.Dupa un timp, noul pret al televizorului s-a micsorat cu 10%.Dupa aceste doua modificari pretul este de 1980lei.
a) Determinati pretul initial al televizorului
b)Ce modificare(creste sau scade) in procent ar trebui facuta asupra pretului initial pentru a se obtine pretul final dat de doua modificari consecutive?

2

Răspunsuri

2016-12-11T14:05:30+02:00
A)1980
b) niciuna pentru că o să fie la fel
Cel mai inteligent răspuns!
2016-12-11T14:06:38+02:00
A)
100%-10%=90%
1980:90%=1980:90/100=1980×100/90=2200 lei

100%+10%=110%
2200:110%=2200:110/100=2200×100/110=2000 lei pret initial

b)
2000-1980=20 lei
20:2000=0,01=1%
o reducere de 1% asupra pretului initial


si eu îți trimit pupici!
cum te cheamă cu adevărat?
pe mine vanesa
si cati ani ai?
eu am 9 ani