Răspunsuri

2014-03-11T12:52:40+02:00
Fractia 3x+5y supra 2x+y o "simplifici" fortat cu y (ai voie deoarece y diferit de 0), si obtii:
La numarator:   3 ( x/y) + 5(y/y) = 3 ori 7 +5 ori 1 = 21 + 5 = 26
La numitor:       2(x/y) + y/y  = 2 ori 7 + 1 = 14 + 1 = 15
Fractia va avea valoarea: 26/15

 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-11T14:04:02+02:00
X/y=7/2 rezulta x=7y/2
3x+5y/2x+y=21y/2+5ysupra 14/2+y=31y/2 totul supra 8y=31/16
1 5 1