Calculati trei numere x,y,z a caror suma este S ,stiind ca x si y sunt direct proportionale cu 0,(3) si 0,1(6),iar y si z sunt invers proportionale cu 15 si 9 .Care este cea mai mica suma S pentru care x,y,z sa fie numere naturale?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-10T22:02:55+02:00
X/0,(3) = y/0,1(6) => 3x = 8y => x/8 = y/3;
y*
15 = z*9 => y/3 = z/5;
atunci 
x/8 = y/3= z/5 = k => x = 8k; y = 3k; z = 5k; unde k e nr. natural nenul;
cea mai mica suma S se obtine pentru k = 1 => x = 8, y = 3 si z = 5 => S = 16;

Bafta!
12 4 12
2014-03-10T22:15:40+02:00
Atunci x/8 = y/3= z/5 = k => x = 8k; y = 3k; z = 5k; unde k e nr. natural nenul;
cea mai mica suma S se obtine pentru k = 1 => x = 8, y = 3 si z = 5 => S = 16;
4 2 4