INDETIFICA CONJUCTIILE COORDONATE DIN URMATOARELE EXEMPLE SI PRECIZEAZA FELUL LOR :
A)DRUMUL LARG SI NEDET SERPUIESTE PE MALUL DREPT AL OLTULUI (AL.VLAHUTA0
_____________________________________________________
B)TOATE ERAU CUM ERAU , DAR FUMUL CELA DE TIZIC IMI RUPEA INIMA IN DOUA AMINTINDUNI DE SATUL NOSTRU SI MA TOPEA UN DOR DE CASA CUM NUMAI LA NOI PRIN MOLDOVA SE POATE INTILNI
_____________________________________________________
C)O LUPTA-I VIATA DECI TE LUPTA
___________________________________________
SAU TACI SAU ZI CEVA MAI BUN DECIT TACEREA______________________________________________________

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-19T15:26:28+02:00
Identifica conjunctiile COORDONATOARE din urmatoarele exemple si precizeaza felul lor: 

a) ,,Drumul larg si neted serpuieste pe malul drept al Oltului'' (Al. Vlahuta)
     si = conjunctie coordonatoare copulativa

b) Toate erau cum erau, dar fumul cela de tizic imi rupea imima in doua amintindumi de satul nostru si ma topea un dor de casa cum numai la noi prin Moldova se poate intalni.
    dar = conjunctie coordonatoare adversativa
    si = conjunctie coordonatoare copulativa

c) O lupta-i viata deci te lupta.
     deci = conjunctie coordonatoare concluziva

    Sau taci sau zici ceva mai bun decat tacerea.
    sau ... sau = conjunctie coordonatoare disjunctiva
10 4 10
2014-11-19T15:32:57+02:00