Va rog foarte muuultttt :((((((((((((((((((((((((((((((((((( !!!!!!!!!!!
1. Un croitor vrea sa obtina dintr-o bucata de stofa dreptunghiulara cu lungimea de 2m si latimea de 1,2m batiste de forma unor patrate , cu latura de lungime cat mai mare si in asa fel incat sa foloseasca tot materialul. Ce latura trebuie sa aiba batistele si cate se vor obtine ?

2

Răspunsuri

2014-11-19T00:10:25+02:00
Va obtine 15 batiste patrate cu latura de 40cm
40*40*15=24000cm²
2*1.2=2.4m²=2.4*100*100cm²=24000cm²
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-19T01:21:30+02:00
Avand in vedere ca batirtele patrate vor avea mereu o latura paralela cu lungimea si alta paralela cu latimea materialului, inseamna ca numarul care reprezinta latura batistei trebuie sa divida si lungimea si latimea materialului, si cum latura batistei trebuie sa fie cat mai mare inseamna ca ea va fi cel mai mare divizor comun al laturilor materialului. Transformam dimensiunile in cm, ca sa arate mai bine rezultatele si sa fie mai usor de masurat (aplicabilitate practica):
2m=200 cm
1,2m=120 cm
(200,120)=(40*5,40*3)=40, deci batistele vor avea latura de maxim 40 cm.
Se vor obtine 5 batiste pe lungimea materialului si 3 batiste pe latimea materialului, deci, in total, 3*5=15 batiste cu latura de 40 cm.
poti sa afli nr de batiste si calculand aria totala a materalului si aria unei batiste, dupa care imparti cele doua rezultate si obtii tot 15 batiste.