1 . Aflati doua numere naturale stiind ca diferenta lor este 34 si numarul mai mare este cu 35 mai mic decat dublul numarului mai mic.

2. Alexandru are la limba franceza notele 7 : 10 si 9 . Ce nota trebuie sa primeasca el pentru a-i iesi exaxt (fara rotunjiri ) media 9?

3. Aflati numarul natural x pentru care : 300 +12 x (x + 2) = 900-3 x (10 la puterea a doua + 4 x 13 ) .

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-18T22:12:13+02:00
1. Fie a,b numerele
a-b=34; a=2b-35
inlocuim a in ecuatie:
2b-35-b=34 => b=34+35 => b=69
inlocuim b cu 69 in oricare ecuatie
a-69=34 => a=34+69 => a=103

2. Are notele 7,10,9
media aritmetica pt 4 numere: (a+b+c+d)/4
=>(7+10+9+x)/4=9 |*4(inmultim cu 4 si facem adunarea din paranteza)
26+x=36
x=10 (deci ii trebuie nota 10, oricum n-are cum sa faca rost de ea:)))

3.ecuatia este: 300+12*(x+2)=900-3*(10^2+4*13)
300+12*x+12*2=900-3*100-3*52
12*x=900-300-300-24-156 (am trecut tot intr-o parte si am lasat x-ul in partea stanga)
12*x=300-180
12*x=120
x=120/12
x=10
la 2 ce scrie la (7+10+9+x) : 4 = 9 ...ce?
aa ...gata
|*4 inseamna ca inmultim cu 4 ambele parti ca sa scapam de numitorul acela
2014-11-18T22:22:20+02:00
1.a-b=34
a=2b-35
2b-35-b=34
2b-b=34+35
b=69=> a=103

2.  \frac{7+9+10+x}{4} = 9
 7+9+10+x = 9x4 =36
x= 36-7-9-10 = 10

3. 300+12 x (X+2 ) = 900- 3 x (  10^{2} + 4 x 13 )
300+12X + 24 = 900 - 3 x ( 100 + 52 )
300 + 12X + 24 = 900 - 456
12x = 444 - 300-24
12x = 120
x= 10

4*13=52:)
da... 4x13 = 52
asta scrie
nu stiu unde am gresit la 3 .... dar la doi e simplu ... stii deja ca are un 7 , un 9 si un 10 . Cum calculezi media ? Le aduni si imparti le numariul de numere , in cazul nostru 3 . Intrebarea este : ce nota ar mai trebui sa ia ca sa ii iasa media 9 fix . Asta inseamna ca notele pe care le are + x impartite la numarul de numere , adica 4 trebuie sa dea 9 . Pe patru il trecem dupa egal si schimba semnul ( din impartire in inmultire ) si stim ca 7+9+10+x = 36 , 26+x=36 deci x =36-26 => x=10
da, multumesc