Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-18T22:01:35+02:00
Florea este personajul principal din prima secventa a operei " Florin scrie un roman" de Mircea Cartarescu. Realizat dupa tiparul clasic al eroilor legendari din baladele populare, personajul inglobeaza o suma de insusiri pozitive, avand ca trasatura dominanta vitejia. Portretul fizic succint, realizat direct de catre narator prin descriere, dezvaluie forta herculeana si frumusetea barbateasca a haiducului cu „pieptul lat si paros". Trasaturile morale se desprind direct (din autocaracterizare si din perspectiva celorlalte personaje) si indirect (din fapte si vorbe).

Ajuns la hanul Anitei, Florea se confeseaza acesteia lasand sa se intrevada un suflet deschis, dar bantuit de tristete din cauza destinului de fugar si a vietii mereu pe drumuri:„Pentru mine a randuit soarta o viata de fugar, o viata pe drumuri, cu potera trimisa de Voda vesnic pe urmele mele".Haiducul tanjeste dupa petreceri si veselie:„Alei, Anito, crasmarito, ce bine e de unii pe lumea asta. (...) Paralele curg, glumele si cantecele se tin lant, sa tot traiesti...". Desi priveste cu jind veselia celor de la han, Florea si-a asumat destinul justitiar, revoltat de nedreptatile la care sunt supusi oamenii: „Iarna bat satele si plec urechea la necazul oamenilor.Imi fierbe sangele in vine de atatea nevolnicii." El ii pedepseste necrutator pe boierii care-i obidesc pe tarani: „Insemn la raboj pe cutare si pe cutare boier ce-i obideste pe tarani.Vara-i pandesc in codru cu saneata asta a mea si-i judec cum stiu eu. Unul nu scapa de pedeapsa."...

3 5 3
2014-11-18T22:03:09+02:00
Caracterizare directa :facuta de narator si celelalte personaje 
caracterizare indirect :prin comportament imbracaminte fapte si relatia cu personajele 

asta e planul unei caracterizari
1 5 1