Răspunsuri

2014-03-10T22:33:51+02:00
Masele molare pt compusi
Al2O3 = 102g/mol;SiO2= 66g/mol;P2O3= 110g/mol;P2O5 = 142g/mol
Orice procent din orice element chimic dintr-o substanta se calculeaza ca masa de element din compus impartit la masa molara a compusului din care face parte si inmultit cu 100 pt a da procentul
pt oxid de aluminiu: %O=(masa oxigen/masa molara)*100=(48/102)*100=47,059%
pt dioxid de siliciu: % O=(masa oxigen/masa molara)*100=(32/66)*100=48,485%
pt dioxid de fosfor: % O=(masa oxigen/masa molara)*100=(48/110)*100=43,636%
pt pentaoxid de fofor: %O=(masa oxigen/masa molara)*100=(80/142)*100=56,338%
5 3 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-10T22:42:48+02:00
Masa moleculara Al2O3=2*27+3*16= 57+48=102g/mol
in 102 g Al2O3 ...... 48 g O2
in 100 g Al2O3 ...... x g O2
x= 48*100 supra 102 = 4800 supra 102 = aproximativ 47,1% O2

Le faci dupa exemplul de mai sus
6 5 6