Dintr-o statie pleaca in acelasi timp 4 autobuze. Stiind ca primul revine in statie din 4 in 4 ore , al doilea din 8 in 8 ore, al treilea din 12 in 12 ore si al patrulea din 16 in 16 ore , dupa cate ore se intalnesc din nou in statie cele 4 autobuze?

2

Răspunsuri

2014-11-18T15:47:54+02:00
Mhm nu sunt sigura, oaare n-ar fii rezolvat asa : 
8......x
12....x
16....x 
apoi 
8 supra 12 = 16 supra x
nu sunt sigura.. :-?
Nustiu, exercitiile astea fac parte de la c.m.m.d.c. si c.m.m.m.c. cred ca are de aface cu astea..
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-18T16:22:23+02:00
Se calculeaza cmmmc
4 ore=2^2  ( ^ reprezinta la puterea )
8ore=2^3
12=2^2 x3
16=2^4
cmmmc=2^4 x 3= 16x3=48 ore

Raspuns : dupa 48 de ore se vor intalni din nou cele 4 autobuze

Succes !!

5 5 5