1.Identificati adverbele din urmatoarele texte si analizati-le dupa modelul dat. a).Cand am ajuns apoi acasa,la Seca Lenca,dascalul era miscat,Budulea iarasi radea in el,Seca Lenca statea cu fetele ei privind ca la o minune;iara eu nu cunosteam pe mama lu Hutu,fiindca n-o vazusem niciodata.(I.Slavici,Budulea Taichii). 2.Completati spatiile punctate cu forma potrivita a cuvintelor date.Identificati adverbele. demult/de mult,altfel/alt fel,numai/nu mai,odata/o data,deloc/de loc,altadata/alta,data,decat/de cat. a).Nu stie...o strofa. b).Nu i-a venit ideea sa rezolve...problema. c).TI-am spus sa...bei apa rece dupa ora de sport. d)....,in timp ce se juca in curte,Danut s-a lovit la genunchi. e).Nu vor merge in excursie ...doi elevi din clasa noastra. f).Acum nu-si aminteste...unde a pus scrisoarea. g). A sunat...la usa dar nu i-a raspuns nimeni. h).Din neatentie a notat.... i)....vor fi mai atenti si nu vor mai gresi. j). Ultima scrisoare am primit-o....VA ROOG URGENT 2 EX 30 DE PUNCTE

2

Răspunsuri

2014-03-10T17:43:36+02:00
Nu stie decat o strofa.
 ti-am spus sa nu bei apa rece dupa ora de sport.
 odata in timp ce se juca in curte,Danut s-a lovit la genunchi.
nu vor merge in excursie decat doi elevi din clasa noastra.
 acum nu-si aminteste deloc unde a pus scrisoarea.
a sunat o data  la usa si nu i-a raspuns nimeni
din neatentie a notat altfel
 alta data vor fi maim atenti si nu vor mai gresi
 ultima scrisoare am  primit-o demult
26 3 26
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-10T18:34:19+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
1.la Seca Lenca-adverb de loc, functia sintactica de complement circumstantial de loc
miscat- adverb de mod, functie sintactica de complement circumstantial de mod
ca la o minune- adverb de mod, functie sintactica de complement circumdtantial de mod
niciodata- adverb de timp, functie sintactica de complement circumstantial de timp

2.a. Nu stie decat o strofa
b.Nu i-a venit ideea sa rezolve alta problema
c.Ti- am spus sa nu mai bei apa rece dupa sport.
d.Odata, in timp ce se juca in curte,Danut s-a lovit la genunchi
e.Nu vor merge in excursie decat doi elevi din clasa noastra
f.Acum nu-si aminteste decat unde a pus scrisoarea.
g.A sunat o data la usa dar nu i-a raspuns nimeni
h.Din neatentie a notat altfel
i.Altadata vor fi mai atenti si nu vor mai gresi
j.Ultima scrisoare am primit-o demult
70 4 70
multumesc mult foarte mult Ioana.
mersi mult...mult..mult..mult...mult...mult...mult...mult...mult....foartemult!!!!