Cine ma ajuta la matematica:
1)Aflati doua numere naturale stiind ca suma lor este 888 si daca impartim numarul mai mare la dublul numarului mai mic obtinem catul 5 si restul 8.Aflati nr prin metoda algebrica.
2)In doua cutii sunt 16 creioane .Daca din prima cutie s-ar lua 3 creioane si s-ar pune in a doua cutie,atunci in prima cutie ar fi de 3 ori mai putine creioane decat in a doua cutie.Cate creioane sunt in fiecare cutie?Reolvati prin metoda algebrica

2

Răspunsuri

2014-11-18T11:22:35+02:00
1. A + B = 888
A : 2B = 5 REST 8
A = 10B + 8
10B + 8 + B = 888
11B = 880
11B = 880 : 1
B = 80
A = 888 - 80
A = 808
2.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-18T11:28:37+02:00
1) a+b=888    a=2b·5 + 8 = 10b +8     10b + 8 + b = 888      11b=880    b=80,a=808
2.
  cutia I are  a creioane,  iar cutia II are b creioane
a +b =16    b+3 = 3(a-3)      b+3 = 3a - 9    b=3a-12 
a+3a-12 =16    4a = 28  a=7; b=9
1 5 1