1.in trapezul isoscel abcd (AB || CD),AB=4 CM , m(<D)=45 grade, AE perpedincular DC, E apartine DC si AE= 60 mm. calculeaza m(<DAB) , m(<ABC) si lungimea bazei mari .

2.in trap. dreptunghic ABCD (m(<B)=90 GRADE) m(<ACB)=60 grade, diagonala [AC] are lungimea de 80 mm si este bisectoarea unghiului BCD.
a) Calculeaza lungimea lui [AB]
b) Demonstreaza ca triunghiul ADC este isoscel

2

Răspunsuri

2014-11-18T10:04:24+02:00
2)Masura unghiului C1=C2=30 GRADE, dar masura unghiului BCA =cu masura unghiului DAC(alterne interne) deci se poate observa usor ca masura ungiului DCA=DAC deci ADC- este isoscel cu baza AC 
Daca construim inaltimea trapezului adica DTperpendicular pe BC REZULTA CA ADBT-DREPTUNGHI si se poate observa ca masura unghiului TDC = 30 grade,dar AD=DC= 8 radical din 3 dar comform teoremei unghiului de 30 grade TC=DC/2 deci TC= 4 radical din3 SI DT=12
DT=AB=12

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-18T10:10:31+02:00
Sper ca intelegi ce am scris.succes la scoala.am atasat in poza rezolvarea
1 5 1