Scoateti toate figurile de stil cunoscute din urmatorul text :

Peste virfuri trece luna,
Codru-si bate frunza lin,
Dintre ramuri de arin
Melancolic cornul suna.

Mai departe, mai departe,
Mai încet, tot mai încet,
Sufletu-mi nemingiiet
Indulcind cu dor de moarte.

De ce taci, când fermecata
Inima-mi spre tine-ntorn ?
Mai suna-vei dulce corn,
Pentru mine vreodata ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-17T22:13:47+02:00
Trece luna=personificare
Mai departe, mai departe=repetitie
Mai incet, tot mai incet=repetitie
Sufletu-mi neglijent=epitet
Dor de moarte=metafora
Fermecata inima=epitet
Dulce om=epitet
astea-s toate?
da
multumesc mult de tot
cu placere
ramuri de arin nu este metafora; arinul este o specie de copac care are ramuri
2014-11-17T22:14:52+02:00
Personificari:melancolic cornul suna, trece luna, mai suna-vei dulce corn?
epitete: dulce corn, inima fermecata,sufletu-i nemingiiet; dor de moarte (epitet metaforic)
repetitii:mai departe, mai departe; mai incet, tot mai incet