Pretul unuimobiect s-a majorat cu 30% apoi s-a redus cu 30%. Obiectul costa dupa reducere 54,6 lei. Care a fost pretul initial al obiectului?
urgent!!!!! (m-am uitat si in carte la raspuns si imi da 60)

2

Răspunsuri

2014-11-17T21:44:15+02:00
Pai notam x -pretul initial 
rezulta ca 70/100 ori (130/100 ori x)=54,6 lei rezulta ca 70/100 ori 130x/100=54,6 rezulta (prin simplificari) ca 91x/100=54,6 rezulta ca x=5460/91 deci x=60 lei
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-17T23:50:17+02:00
 70:100 · (130:100 · x)=54,6
70:100 ·130·x:100=54,6
91·x:100=54,6
91·x=54,6·100
91·x=5460
 x=5460:91
 x=60