1.Calculati aria unui triunghi dreptunghic isoscel cu ipotenuza egala cu 40m.
2.In triunghiul ABC, [AM] este mediana , M E (BC) . Stiind ca aria lui ABC=64m2 si AB=16cm aflati :
a) distanta de la C la AB b) aria triunghiului ABM


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-17T20:15:10+02:00
1)Pai daca construim mediana ,mediana e jumatate din ipotenuza ,dar mediana e si inaltime intr-un triunghi dreptunghic isoscel deci ARIA lui ABC=Baza ORI Inaltimea/2=20 ori 40 /2=400 m patrati
2)a)Distanta de la C,la AM e chiar inaltimea in triunghiul ABC, ARIA lui ABC=D(C,AM) ORI 16/2 =64 REZULTA CA D(C,AM) ORI 16 =128 REZULTA CA D (C,AM)=128/16=8
b)Pai mediana imparte triunghiul in doua triunghiuri cu arii echivalente(de retinut) deci aria lui ABM=64/2=32
10 4 10
2014-11-17T20:19:14+02:00
1) Ducem constructie ajutatoare. Mediana in triunghiul dreptunghic este in acelasi timp si inaltime dar este si jumatate din ipotenuza. Astfel => AM=BC/2=40/2=20 si de aici aria se afla cu Bxh/2. 

2) Stiu doar ca mediana imparte triunghiul in doua triunghiuri cu arii egale si rezulta ca aria lui ABM ar fi 64/2=32 m². 
Apropo, sigur acolo este distanta de la C la AB? sau distanta de la C la AM? nu inteleg
3 5 3