Varvara avea o anumită sumă de dolari în cont. A cheltuit un sfert pe o haină de blană artificială, jumătate pe parfumuri şi o treime din rest pe bijuterii. Acum mai are 120 dolari. La început, Varvara avea în cont………. dolari.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-10T09:57:53+02:00
S-suma din cont S*1/4 = S/4 - suma cheltuita pe blana S*1/2 = S/2 - suma cheltuita pe parfumuri S-S/4-S/2=(4S-S-2S)/4=S/4 - suma ramasa dupa cumparare parfumuri si blana S/4*1/3= S/12 - suma cheltuita pe bijuterii S-S/4-S/2-S/12 = 120 (12S-3S-6S-S)/12 = 120 2S/12 = 120 S = 720 dolari
2014-03-10T10:20:28+02:00
X- suma initiala
a, b, c - noile resturi

x-x/4=a
a-a/2=b
b-b/3=c
c=120

b-b/3=120   amplif cu 3
3b-b=360
2b=360
b=180

a-a/2=180  amplif cu 2
2a-a=360
a=360

x-x/4=360. amplif cu 4
4x-x=1440
3x=1440
x=480