Un grup de copii vor sa cumpere o minge. Daca participa fiecare cu 15 de lei, atunci nu ajung 5 lei. Daca participa fiecare cu 20 de lei, atunci sunt in plus 30 de lei. Determinati pretul mingiei si numarul elevilor din grup. Rezolvarea prin ecuatie.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-17T14:45:57+02:00
X =nr elevi
y = pretul mingii
15x+5=y
20x-30=y
15x+5=20x-30
5x=25
x=5 elevi
y=15 · 5+5= 80 lei
25 4 25
2014-11-17T15:05:03+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
A= elevi
b =lei
5+15a=b
20a - 30 =b
15a+5 =20a-30
15a - 20 a = - 5 - 30
- 5a = - 35
a = 35/ 5
a = 7 elevi
5 + 15 * 7 = b
b = 110 lei
Verificare: 7 * 20 = 140
140 - 30 = 110 lei


 
8 4 8