Propozitie principala-- are inteles de sine statator si nu depinde de o alta prop din fraza Propozitie secundara--- depinde de o alta propozitie din fraza
Este simplu . Pentru inceput trebuie sa gaseste toate predicatele , imparti fraza in propozitii si gasesti secondarele ( de obicei ) dupa termenul regent .
pai cea principala -cea facara de care nu poate exista fraza si cea secundara ,cea care sta pe langa cea principala si o completeaza

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-09T20:50:11+02:00
Imediat!
Asteapta putin te rog....
1) Propozitie principala. Propozitia al carui inteles nu depinde de intelesul altei propozitii din fraza se numeste propozitie principala.(Propozitia principala se intalneste numai in fraza).
2) Propozitia subordonata (secundara). Propozitia al carui inteles depinde de intelesul altei propozitii din fraza se numeste propozitie subordonata(secundara).
Intr-o propozitie secundara, mereu vor aparea cuvintele de legatura (conjunctii si prepozitii : cand, pe care, si, cum...).
Daca atunci cand delimitezi propozitiile nu ai in structura data conjunctii si prepozitii, adica cuvinte de legatura, atunci propozitiile sunt principale!
Propozitie principala-- are inteles de sine statator si nu depinde de o alta prop din fraza Propozitie secundara--- depinde de o alta prop din fraza
mersi mult
2014-03-09T20:50:52+02:00
Paropoziti principala de ex: vorbesc cu mama ! si secundara: vorbesc cu mama...
,despre animalele salbatice !
Propozitie principala-- are inteles de sine statator si nu depinde de o alta prop din fraza Propozitie secundara--- depinde de o alta prop din fraza
pai......daaaa....