O metafora va rogSub lumina trandafirie a unui blând apus de soare, pământul pare adâncit într-o odihnă neclintită: frunzele aţipesc, pregătindu-se pentru tihnitul somn al nopţii; în depărtări, miriştile scânteiază singuratice, ca nişte ţesături de fir; iazul îşi aşterne faţa umedă, sorbind, până în adânc, din lumina asfinţitului. Din jos, din văi, răsună talanca; iar pe deal, în vii, doineşte fluierul.

În aer, un popor întreg de rândunele se pregăteşte de plecare; s-au adunat rând pe rând de prin părţile acestea şi, de bucurie, în zbor nebun, străbat văzduhul ca nişte săgeţi. Atrase de întinsul sclipitor al iazului, ele se lasă deasupra lui, ca o perdea, apoi, răzleţindu-se în ciripiri ascuţite, se avântă cu toatele înspre păduricea de sălcii; ascunzându-se, rătăcesc prin frunzişul răcoros, apoi o iau de-a lungul miriştilor şi iar se întorc în bătaia lină a aripilor. De după deal vine în zbor rotat un uliu. Pasărea de pradă pare că nu ia în seamă mulţimea paserilor călătoare. Ele îl zăresc; un strigăt de îmbărbătare, şi stolul întreg năvăleşte la luptă. Uliul ocoleşte iscusit prin aer, şi piere cu repeziciunea fulgerului dincolo de deal. A scăpat! Rândunelele, vesele de această fugă, plutesc sus, crezând că l-or mai vedea; zarea rămîne însă limpede, şi dânsele se întorc obosite de se înşiră pe vârful şurelor de paie... o metafora vaq rog

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T17:52:23+02:00
1.iazul îşi aşterne faţa umedă, sorbind, până în adânc, din lumina asfinţitului.
2.
Atrase de întinsul sclipitor al iazului, ele se lasă deasupra lui, ca o perdea, 
Cel mai bun raspuns?
nu am învățat încă la școală nu te pot ajuta .
ms uite cum cere exercitiul din textul de mai sus..sa alegi o metafora si sa o explici in maxim 5 randuri
2014-11-16T17:56:03+02:00
Bland apus
odihna neclintita
frunzele atipesc
doineste fluierul
randunele vesele
miristile scanteiaza
ia si tu blandul apus ,ai vazut cand apune soarelr se lasa usor dupa orizont ,lin
si dezvolta ideea
pai dezvoltale tu
sa-ti dezvolte cel caruia i-ai dat coroana
nu aici am postat anco antrebare