Răspunsuri

2014-11-16T14:26:47+02:00
1) verbe la diateza reflexivă : eu gândesc , eu îmi închipui ,el se găndește,
                                           el își închipuie , el se teme 

2) verbe ladiateza pasivă :diateza pasivă poate fi exprimată și prin verbe cu formă activă construite cu pronume reflaxiv în acuzativ : S-au deschis porțile  /
Au fost deschise porțile. 
17 4 17
Iti multumesc :* Sa ai o zi frumoasa!
cu multă plăcere, să-ți fie de folos!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T14:41:04+02:00
1) Diateza pasiva se formeaza cu verbul a fi , la orice mod si timp, urmat de participiul verbului variabil, acordat. 
Pacientul a fost operat de un medic specialist.
Tabloul este pictat de catre Mihai.
Florile sunt sadite de tarani.
Usa a fost inchisa de mine
Alex a fost apostrofat de profesor.

2) Diateza reflexiva Verbele se conj. ca la diat. activa, dar sunt insotite de pronume reflexive.
Eu ma gandesc adesea la tine.
El isi inchipuie ca viseaza.
Toti se bucura de reusita ta.
Noi ne temem de caini.
Bunicii se mandresc cu nepotii.
27 4 27