Ion parcurge cu autocarul un drum in trei zile.In prima zi a parcurs 20% din drum,in a doua zi 30% din rest si in a treia zi ultimi 560 de kilometri din drum.Determinati lungimea drumului parcurs de Ion in cele 3 zile.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T13:48:01+02:00
X-lungimea drumului
I zi parcurge:x-20x/100=x-x/5=(5x-x)/5=4x/5
II zi:4x/5-30/100·4x/5=simplif=4x/5-6x/25=(20x-6x)/25=14x/25
III zi:14x/25=560
x=560·25/14
x=1000 km lungimea drumului

verificare
I zi:1000-20/100·1000=1000-200=800
II zi:800-30/100·800=800-240=560
III zi:560
1 5 1
2014-11-16T13:48:33+02:00
A+b+560=c
a=20/100xc=> a=2c/10
b=30/100xc=>b=3c/10
2c/10+3c/10+560=c
2c+3c+5600/10=c
5c+5600=10c
5c=5600
c=1120