Subliniaza in urmatoarele enunturi acele cuvinte formate prin schimbarea valorii gramaticale si arata cum s-a realizat acesta: --Mersul pe jos este sanatos - Deasupra crengii s-a asezat o pasare - acesti brazi sunt mici -invata noaptea -Vorbeste frumos despre natura -Suferindul privea trist frunzele cazute -Am intrat in adancul intunecat al padurii -Intelege suferinta aproapelui sau -N-a ascultat oful meu -Imi placeau pletele fluturande ale fetei

2

Răspunsuri

2014-11-16T12:18:04+02:00
Mersul-derivare cu sufixul ul....suferindul-conversiune....
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T12:29:44+02:00
Mersul-subst. provenit din participiul verbului ' a merge
pe jos-  locuţiune adj provenit din adv
deasupra-prep care cere cazul genitiv, provenit din adverb
aceşti.adj demonstrativ provenit din pron demonstrativ
noaptea-adverb provenit din subst.
frumos-adv.provenit din adj.
suferindul-subst.provenit din verb la gerunziu
adâncul-subst. provenit din adj.
trist-adverb prov.din adj.
căzute-adj prov din vb la participiu
întunecat-adj prov din vb la participiu
adâncul-subst. prov. din adj.
aproapelui-subst. prov din adv.
său-adj posesiv prov din pron posesiv
oful-subst prov din interjecţie
meu-ca său
fluturânde-adj provenit din vb la gerunziu
2 5 2