Intr-o clasa,raportul dintre numarul fetelor si numarul baietilor este 4 supra 3. Stiind ca in clasa sunt 28 de elevi,calculeaza:
a). numarul fetelor
b).cat la suta reprezinta numarul fetelor din numarul baietilor

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T11:15:36+02:00
F:b=4:3
notam f=4x
          b=3x   ⇒ 4x+3x=28 ⇔7x=28 ⇔ x=28:7 ⇔ x=4
 f=4·4=16 fete
b=4·3=12 fete

2014-11-16T11:16:02+02:00
Notam numarul fetelor cu a iar nr baietilor cu b =>
a/b=4/3
a+b=28
din prima il scoatem pe a => a/b=4/3 => 3a=4b => a=4b/3
Inlocuim in a+b=28 => 4b/3+b=28 amplificam cu 3 =>4b+3b=77 => 7b=77 => b=11 deci nr baietilor este egal cu 11 iar nr fetelor a+11=28 =>a=17
iar cea cu procentul cred ca vine : 17/100x11=1.87