Buna :)
Ajutati-ma , va rog, la urmatorul exercitiu:
Calculati perimetrul unui triunghi daca:

AB =4 com, BC= 3 pe 4 (3 patrimi) si lungimea laturi [AC] este media aritmetica a lungimilor laturilor [AB] si [BC].
As dori si rezolvarea, va rog, nu doar raspunsul ;)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T11:10:14+02:00
P=AB+BC+AC
P=4cm+3/4*4cm+(4cm+3/4*4cm)/2
P=4cm+3cm+(4cm+3cm)/2
P=7cm+7cm/2
P=7cm+3.5cm
P=10.5cm
1 5 1
2014-11-16T11:12:28+02:00
AB=4 cm
Bc=3/4
AC=(4+3/4)/2  (aducem in paranteza la acelasi numitor amplificam 4 cu 4)
       =(19/4)/2  (inmultim prima fractie cu a doua inversata)
       =19/4*1/2
 AC =19/8
P=AB+AC+BC=4+3/4/19/8(aducem la acelasi numitor si anume 8)
                           =(32+6+19)/8
                           P =47/8