Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-16T10:27:19+02:00
Eu merg la mare . Unde mergi ? La mare aici mare este adverb .
El merge la bunica. Unde merge ? La bunica, trerbuie sa intoteasca un verb
multumesc
la mare, la bunica sunt substantive
eu merg la cumparaturi. unde merg? la cumparaturi
Da-mi cel mai bun te rog
Daca raspund la intrebarea "unde" nu inseamna ca sunt adverbe. Daca nu esti sigur ce parte de vorbire este un cuvant alatura-i acestuia un adjectiv calificativ sau un adjectiv demonstrativ si o sa-ti dai seama. Daca primesc unul din djectivele de mai sus, sigur nu sunt adverbe. Eu merg la marea albastra./ Eu merg la bunica frumoasa./ Eu merg la acele cumparaturi.
2014-11-16T10:40:04+02:00
Adverbul este partea de vorbire neflexibila (nu-si schimba forma) care determina un verb sau un adverb si arata o caracteristica a unei insusiri, a unui proces.
Exemple: adverbe - alaltaieri, repede, candva, bine, rau, tot,cam, asa, etc.
              locutiuni adverbiale - din cand in cand, peste tot, pe indelete, din vreme in vreme, din loc in loc, etc.

Baiatul merge repede. -adv
Din cand in cand citea o carte.
Focul se intindea peste tot.
Alaltaieri am mers la teatru.