Răspunsuri

2014-11-15T21:42:47+02:00
Pt. Harap- alb: Este prezentat nr. 3 (considerat in basme numar magic) Ex: 3 feciori de împărat Binele invinge raul. Incepe cu formula tipica "A fost odata ca niciodata" Se termina cu una din formulele tipice Exista personaje sf. :))) Etc.
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T21:46:48+02:00
 Basmul este o naratiune ampla, de larga raspandire, in care intamplari reale seimpletesc cu cele imaginare, la actiunea caruia participa numeroase personaje, uneleinzestrate cu puteri supranaturale si care reda confruntarea dintre bine si rau, avand mereuun final optimist sau fericit.Basmul prezinta in principiu procesul de initiere, de maturizare al eroului.„Povestea lui Harap-Alb” este unul dintre basmele celemai complexe din literatura romana.Tema basmului este triumful binelui asupra raului, dar si procesul de initiere al fiuluide crai. Apar motive literare specifice: superioritatea mezinului, drumul, probele, pedepsirearaufacatorului, casatoria, cifrele magice, s.a.Evenimentele sunt relatate la persoana a III-a de un narator omniscient; naratiunease imbina cu descrierea si dialogul.Ca in orice basm apar cliseele compozitionale:Basmul debuteaza cu o formula initiala, usor modificata, care fixeaza timpul si spatiulnedeterminate, imprecise si o parte din personaje: „amu cica era odata un crai care avea treifeciori...” . Aceasta formula are rolul de a introduce cititorul in lumea fictionala a basmului.

P.S. Este facut de profa , nu l-am copiat :* 
2 5 2