Citeste cu atentie textul urmator si raspunde sarcinilor de lucru formulat :

" Viata nu inseamna sa sezi pe canapea si sa dai sin degete asteptand sa apara pe ecran ceva care sa te soata din toropeala . Bine , daca vrem sa fie asa , nu va mai fi mult de atat , dar nu mi se pare cel mai bun mod de a ne folosi de ea . O carte ne cere sa mergem noi la ea . Un e cran cu imagini , si tampeni , nu . Este diferenta de a calatori si a sta pe loc . Cartea ne obliga sa calatorm , telviziunea , sa ramanem gura - casca "

1 ) extrageti fin fragmentul citat mai sus primele cinci cuvinte care contin diftongi
2) extrageti din text exempe de verbe care sa corespunda cerintelor :
. verb la modul gerunziu ..........
. verb la forma negativa ...........
. verb la modul infinitiv.............
. verb la modul conjunctiv ............

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T21:04:59+02:00
Cuvinte cu diftongi: acoata, viata , toropeala, canapea, cartea. 
Verb gerunziu: asteptand, 
Verb la forma negativa: nu inseamna, 
verb la modul infinitiv:a folosi, 
Verb la modul conjunctiv; sa sezi. 
2 5 2
2014-11-15T21:05:26+02:00
1)viata,inseamna,canapea,toropela,scoata.
2) ... 
nu va
a calatori
sa ramanem
si la gerunziu:asteptand :* Sper sa te fi ajutat