Va rog sa-mi raspundeti la aceasta cerinta pentru ca voi avea nevoie de tema chiar maine !
Precizeaza modul in care Organizatia Natiunilor Unite se preocupa de ocrotirea si de respectarea drepturilor copiilor din lumea intraga .

2

Răspunsuri

2014-03-09T15:24:29+02:00
Respectarea drepturilor fundamentale în interiorul Uniunii permite clădirea încrederii reciproce între statele membre, precum și, în general, a încrederii publicului în politicile Uniunii. O lipsă de încredere în caracterul efectiv al drepturilor fundamentale în statele membre atunci când acestea pun în aplicare dreptul Uniunii, precum și în capacitatea Comisiei și a autorităților naționale de a garanta respectarea acestora, ar împiedica, în special, funcționarea și aprofundarea mecanismelor de cooperare în spațiul de libertate, securitate și justiție. În cele din urmă, caracterul efectiv al protecției este, de asemenea, necesar pentru consolidarea credibilității acțiunii Uniunii în vederea promovării drepturilor omului în lume.
Acțiunea Uniunii în materie de drepturi fundamentale depășește cadrul politicilor sale interne. Carta se aplică și acțiunii externe a Uniunii. În conformitate cu articolul 21 din TUE, acțiunea Uniunii pe scena internațională vizează promovarea, în lumea întreagă, a democrației, statului de drept, universalității și indivizibilității drepturilor omului și a libertăților fundamentale, a respectării demnității umane, a principiilor de egalitate și de solidaritate, precum și a respectării principiilor înscrise în Carta Organizației Națiunilor Unite și a principiilor de drept internațional. Anumite norme elaborate de Organizația Națiunilor Unite în materie de drepturile omului au atât o dimensiune internă, cât și externă pentru Uniune[10]. Astfel, Uniunea a elaborat o politică specifică de promovare a drepturilor omului și a democratizării în țările terțe. În plus, articolul 8 din TUE prevede că Uniunea dezvoltă cu țările învecinate relații privilegiate fundate pe valorile Uniunii. În cele din urmă, articolul 49 din TUE prevede că orice stat european care respectă valorile ce stau la baza Uniunii poate solicita să devină membru al acesteia. Criteriile politice pentru aderare stabilite de Consiliul European de la Copenhaga în 1993 impun ca țara candidată să aibă instituții stabile care garantează democrația, supremația dreptului, drepturile omului, precum și respectarea minorităților și protecția acestora. Deschiderea negocierilor de aderare este astfel condiționată de îndeplinirea corespunzătoare a acestor criterii de către țara candidată. Aspectele referitoare la drepturile fundamentale sunt aprofundate în timpul negocierilor de aderare.1. UNIUNEA TREBUIE Să FIE EXEMPLARăAcțiunea Uniunii trebuie să fie ireproșabilă în materie de drepturi fundamentale. Carta trebuie să fie un ghid pentru politicile Uniunii și punerea acestora în aplicare de statele membre.1.1. Consolidarea culturii drepturilor fundamentale în cadrul ComisieiComisia controlează în mod sistematic dacă propunerile sale legislative și actele pe care le adoptă sunt compatibile cu carta. Pentru a se reflecta noul statut al cartei, trebuie consolidat „reflexul” drepturilor fundamentale în serviciile Comisiei care elaborează aceste propuneri și acte. Este necesar să se promoveze o „cultură a drepturilor fundamentale” în toate stadiile procedurii, de la primele etape de elaborare a unei propuneri de către serviciile Comisiei, în momentul evaluării impactului și până la controlul legalității textului final al unui proiect de act.Această cultură a drepturilor fundamentale este indispensabilă pentru examinarea detaliată a necesității și proporționalității propunerilor pe care le prezintă Comisia. Într-adevăr, pe lângă anumite drepturi care au un caracter absolut[11], drepturile fundamentale, în anumite condiții, pot face obiectul unor limitări. Acestea trebuie să fie prevăzute prin lege și să respecte conținutul esențial al drepturilor respective și, în vederea respectării principiului proporționalității, trebuie să fie necesare și să răspundă efectiv obiectivelor de interes general recunoscute de Uniune sau necesității de protecție a drepturilor și a libertăților celorlalți
Multumesc dar nu trebuia sa-mi scrii atat de mult de aceea nu l-am luat cel bun in considerare
Oricum multumesc si imi pare rau dar nu scriu atat de mult in caiet !
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-09T15:26:33+02:00
Sunt multe exemple precum orfelinatele si dreptul de a adopta copiii abandonati,exista alocatii pentru copii,si multe alte lucruri,acestea fiind doar cateva exemple.
1 5 1