Selecteaza din primele trei strofe ale poeziei cate o figura de stil diferita dupa cum urmeaza.

strofa1. personificare.
strofa2. epitet.
strofa3 metafora.

''Se-nchid ferestre albe prin lalele.
Adorm lãcuste de argint brumat.
Ciupercile se culcã sub umbrele
si numai cãltunasii-au asteptat



sã vinã seara, ca sã-si punã pinteni
la micii lor conduri voievodali
si sã colinde parcurile, sprinteni,
schimbati cu totii-n fluturi vesperali.



De-acuma luna -pasãre mãiastrã-
s-a pogorât sã doarmã în cais…
E ceasul când pãpusile din vis
ies, lunecând, din casã, pe fereastrã,



se prind în horã albã prin sulfinã
si vãd cum pleacã irisii în cer
s-aducã jos, în cofe de luminã,
parfumuri noi si stropi de colier.



E ceasul când prin crinii de oglindã
se lasã heruvimi cât o petalã
sã stingã lãmpi si candele s-aprindã,
si, când pribeag, cu barba de cernealã,



câte-un pitic, ducând o stea în cârcã,
se-opreste sub o tufã de aglici
si, rãzimat usor de-o mãnãtârcã,
si-aprinde pipa la un licurici '

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T12:03:59+02:00
Ciupecile se culca sub umbrele
fluturi vesperali
papusile din vis ies lunecand....
2014-11-15T12:05:10+02:00