Răspunsuri

2014-11-15T08:03:07+02:00
Nu le analizezi pt ca primul a fii se foloseste lla conditional perfect.Il acalizezi cu totul .
*analizezi
Il iei cu totul mai pe intelesu tau
Mersi!!
apasa sibutonul :))
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T08:35:30+02:00
1) Predicat nominal=verb copulativ (a fi, a deveni, a iesi, a ramane, a (se) parea, a ajunge, a insemna, a se face) + nume predicativ (adjectiv, verb la moduri nepersonale (infinitiv gerunziu), pronume, numerale)

Ex: Mihai este elev.
      Andrei a devenit medic.
      Zece este zece.
      Mama inseamna aer pentru mine.
      El va ramane stupefiat.
      Ea s-a facut jurnalist.
      Alex pare bolnav.
In aceste cazuri verbele nu pot forma singure predicatele, pentru ca nu exprima nimic si deci sunt predicate nominale.

2) Predicatul verbal se exprima prin verbe predicative (ele pot forma singure predicatul), personale la orice diateza ( a stii, a lua, a merge etc.)

Ex. Andrei merge la scoala.
      Fratele ei va invata la liceu.
      As vrea sa-mi cumpar o carte.

           Ar fi fost prietenul lui.
          ar fi fost prietenul- predicat nominal format din verbul copulativ a fi la conditional-optativ perfect  + numele predicativ prietenul
         Cele doua componente se analizeaza separat.
Adica:  
- ar fi fost - verb copulativ, nepredicativ, personal, conjugarea a IV-a, pers. a III-a, nr. sg., conditional-optativ, perfect, afirmativ diateza activa
-prietenul - nume predicativ, subst. comun, articulat cu art. hot., masculin, singular, N. 
2 5 2