Ajutatima macar la una, imi trebuie foarte urgent, mersi anticipat!
1) Calitatile Ecaterinei a II-a
2)importanta sau consecintele Ecaterinei a II-a
3)politica interna a lu Frederic al II-lea cel Mare
4)Importanta sau consecintele lui Frederic al II-lea cel Mare
5)Exprimati atitudinea fata de politica lui Frederic al II-lea cel Mare.
6)Calitatile lui Napoleon Bonaparte
7)a)Politica interna si b) politica externa a lui Napoleon Bonaparte
8)Importanta sau consetincele lui Napoleon Bonaparte.

2
ce intelegi prin ,,importanta sau consecintele Ecaterinei a II-a?'' cred ca lipseste ceva ...consecintele cui ? ale reformelor ei ?
importanta sau conscintelor reformelor :)

Răspunsuri

2014-11-14T23:15:22+02:00
Conflictul cu restul Europei a condus la o perioadă de război taotl de-a lungul continentului, iar campaniile sale sunt studiate la academii miltare din întreaga lume. Deși considerat un tiran de către oponenții săi, el a rămas în istorie și datorită creării codului napoleonian, care a pus fundațiile legislației administrative și judiciare în majoritatea țărilor Europei de Vest
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T01:08:19+02:00
1. Ecaterina a II-a Rusiei a fost o regina puternica care a stiut sa se impuna si a reusit sa-si scoata tara din situatia dificila in care se afla. 

2. Importanta sau consecintele reformelor Ecaterinei a II -a.
    Datorita reformelor sale Rusia se dezvolta foarte mult in aceasta perioada.
    Pune mare accent pe invatamant, infiintand cate un liceu in fiecare capitala de provincie si cate-o scoala primara in fiecare oras. Infiinteaza un colegiu pentru pregatirea profesorilor si o Academie de Stiinte.
    Ii incurajeaza pe imigratii straini prin scutiri de taxe si pamant oferit. Aduce o serie de specialisti din strainatate - doctori, arhitecti, ingineri, mestesugari si agricultori germani.
    Un mare accent s-a pus si pe viata culturala - a sponsoruzat teatrul, au fost traduse o serie de carti de istorie in special, si apare primul dictionar rus.

3) Politica interna a lu Frederic al II-lea cel Mare
    Refuza sa recunoasca Pragmatica Sanctiune.
    A evitat razboaiele considerate costisitoare si riscante.

4) Importanta sau consecintele reformelor lui Frederic al II-lea cel Mare
    A introdus o serie de reforme in educatia militara si a modernizat birocratia.
    Acorda libertate religiilor si interzice interogarea pri schingiuire.
    Incearca sa desfiinteze iobagia dar nu reuseste datorita rezistentei nobililor.
    A construit sute de scoli si a sprijinit artele
    Modernizeaza Prusiei.
    Toate aceste reforme sunt de-o mare importanta deoarece duc la o creste a importantei Prusiei.

5) Exprimati atitudinea fata de politica lui Frederic al II-lea cel Mare.
   Pentru a-si spori faima a incercat sa fie un bun militar cucerind tot ce putea, dar guvernant, punand accent pe agricultura, comert, manufacturi, arta.

6) Calitatile lui Napoleon Bonaparte
    Era un bun strateg si conducator militar.
    Napoleon a lasat Franta intr-o situatie buna, fara datorii (datorita numeroaselor jafuri asupra tarilor subjugate)

7) b) Napoleon a dus o politica de cucerire.

2 5 2