1. Egaleaza ecuatiile reactiilor de ardere in clor (Cl) a urmatoarelor substante:
a) potasiu (K)
b) calciu (Ca)
c) magneziu (Mg)
d) aluminiu (Al)
e) cupru (Cu)

2.Stabileste bilantul atomic al ecuatiilor chimice de mai jos:
Fe₂O₃ + C = CO₂ + Fe
HNO₃ + C = Co₂ + NO + H₂O
H₂SO₄ + C = CO₂ + SO₂ + H₂O
CuO + C = CO₂ + Cu

3. Corecteaza greselile introduse intentionat in scrierea formulelor chimice:
Ca₂CO₃, CO₃, NaCO₄, Mg₃CO₂, Ba₂CO₃

2

Răspunsuri

2014-11-15T07:57:25+02:00
A) KClO3 b)CaClO c)MgClO d)Al2ClO3 (indice 2 si 3) e)CuClO 2)FeO+ Co2 2NHO+C=Co2+2Nh+H2O iti mai răspund eu... dar nu mai am timp :(
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-15T15:33:03+02:00
2)2Fe₂O₃ + 3C = 3CO₂ +4 Fe
4HNO₃ + 2C = 2Co₂ + 14NO + 2H₂O
2H₂SO₄ + C = CO₂ + 2SO₂ +2 H₂O
2CuO + C = CO₂ + 2Cu
3)
CaCO₃, CO2, Na2CO3, MgCO3, BaCO₃
1)a)2k+Cl2=>2kCl
 b)Ca+Cl2=>CaCl2
 C)Mg+Cl2=>MgCl2
  D2)Al +3Cl2=>2AlCl3
 e)Cu+Cl2=>CuCl2

1 5 1