ANALIZATI TOATE PREDICATELE DIN: "Pentru ca am ramas singur,m-am hotarat sa incepchiar azi ~Romanul adolescentului miop~.Vio lucra in fiecare
dupa-amiaza.Olga era personajul principal.Fata devenea stapana
sufletului eroului.Nu stiam unde sa situez actiunea.Vara-mea mi-a spus
ca i-ar placea o mosie,unde un tanat bogat ajunsese vanatorul cel mai
vestit din tinut.Lui Dinu i-am spus ca al doilea volum o sa prezinte un
salon de coafura.El a aparut surprins:
-Are sa iasa fals,pentru ca o
creatie inseamna asemanare cu viata reala si tu nu esti barbier.Situeaza
volumul intr-o scoala de fete!"

2

Răspunsuri

2014-11-14T21:11:28+02:00
Devenea=predicat exprimat prin verb,persoana3 nr.sg ,timp. Trecut Si asa mai departe georgiana Bb
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-14T22:15:57+02:00
Am ramas singur- predicat nominal
m-am hotarat- predicat verbal, perf. compus, indicativ
sa incep- predicat v., conjunctiv, prezent
lucra-p.v., indicativ, imperfect
era personajul - p. nominal, imperfect, indicativ
devenea stapana- p. nominal, imperfect, ind.
nu stiam - p. v., ind., imperfect
sa situez- p. v., conjunctiv, prezent
a spus- p.v., perfect compus, indicativ
ar placea- p.v., conditional -optativ, prezent
ajunsese- p.v., mai mult ca perfectul, indicativ
am spus -  p.v., perfect compus, indicativ
o sa prezinte (va prezenta) - p.v., viitor, indicativ
a aparut - p.v., perfect compus, prezent
are sa iasa fals - p.n., viitor, ind.
inseamna asemanare - predicat nominal, prezent, indicativ
esti barbier - p.n., prezent, indicativ
situeaza - p.v., prezent, indicativ