Provocare pt copii/adulții buni la lb.romana:
1) Scoateți din versurile următoare doar venele la participiu:"tot e alb,pe camp,pe dealuri,împrejur,in depărtare.
Ca fantasme albe plopii înșirați se pers in zare.
Si pe-ntinderea pustie,fara urme,fara drum,
Se vad satele pierdute sub clăbuci albi de fum.
ATENTIE,s-ar putea sa fie căpcană.
2 Explicați cuvintele:fantasme
clăbuci
zare
3 Scrieți forma literara a cuvintelor: impregiur,pierdute,perd.

4Faceti o scurta descriere a operei lirice.
SUCCES!!!

2

Răspunsuri

2014-11-14T20:59:53+02:00
Insirati,pierdute,
fantasme=fantome,stafii
clabuci=spuma ,balonase de spuma
zare=orizont
imprejur,pierdute,pierd
   Opera lirica este opera in care autorul isi transmite in mod direct ideile , gandurile sentimentele , prezenta eului liric, pronume si verbe la pers I si a II-a sg si pl

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-14T21:03:12+02:00
1) e alb, se perd, se vad 2)fantasme=ceva imaginar, fantome Clabuci=nori Zare=intindere 3)imprejur, pierdute, pierd 4) opera lirica- este o opera in care autorul isi transimte gandurile, ideiile in mod direct prin intermediul eului liric.
Bravo!
Atât de bun, că dau raportare!
Punctul 1) INCORECT 100%!