Ma ajuti Motanudeea?
Schimbati verbele din aceasta compunere la diateza activa, pasiva si reflexiva si specificatile diateza si verbul.

Taramul magic al copilariei

Copilaria este un taram magic.Nu stim unde si cand se termina.Ne trezim doar ca nu mai suntem copii, ca am iesit din timpul copilariei,uneori fara sa fi trait pe deplin.Copilaria este o lume duioasa, dulce, lina, fermecata, in care orice se poate intampla.La varta aceasta suntem cei mai apropriati de Dumnezeu.Ne putem intalni oriunde cu un balaur cu sapte capete sau trei zmei , vrajitori si totodata credem in sacul mosului, plin de jucarii, credem in iepurasul de Pasti, care se ascunde ouale de ciocolata, frumos colorate in iarba sau ne speriem cand auzim ca vine ``bau-bau`` daca nu dormim.Apoi,pe masura ce trec anii,devenim maturi , cu multe grijii, nu ne mai bucuram de ceea ce ni se ofera,zambim din ce in ce mai putin , devenim mai seriosi,fara a mai crede frumoasele povesti ale bunicilor spuse la gura sobei.Imi aduc aminte de mine si de genunchii mei juliti si de curiozitatea mea care ma purta prin cele mai nasabuite locuri. Dorul de tine , draga copilarie mi-a cuprins si cele mai intucate parti ale sufletului si ma simt iarasi un boboc ce zbate sa treaca prin procedura infloririi.Mi-e drag sa ma gandesc la copilarie,nu am uitat niciun fragment din taramul magic prin care m-ai purtat si care s-a sfasiat atat de repede precum un vis.Ai fost singurul ,,vis`` a vietii mele in care am trait totul la maxima intensitate , acele vremuri cand totul era posibil, cand plangeam si radeam in aceasi zi, sau cand ma suparam si iertam dupa cateva clipe.Mi-e tare dor de tine copilarie, mi-e dor de glasul ,meu copil, de gogosile aburite ale bunicii si de fetita energica ce fugea cu ochii plini de bucurie.Fiecare varsta are farmecul ei, insa eu am acelasi suflet de copil.Singurul regret este ca nu mai pot da timpul inapoi, copilaria este adevaratul paradis pierdut , iar fiecare amintire ,tot ceea ce incepe cu ,, a fost odata`` , ma duce cu gandul la copilarie.

2
Comentariul a fost şters
compunerea e din carte sau de pe net ?
Comentariul a fost şters
aaa multumesc mult AlexMada :)
Comentariul a fost şters

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-11-14T22:05:16+02:00
Copilaria este(activa) un taram magic.Nu stim(activa) unde si cand se termina(reflexiva).Ne trezim(reflexiv) doar ca nu mai suntem(activa) copii, ca am iesit(activa) din timpul copilariei,uneori fara sa fi trait(activa) pe deplin.Copilaria este(activa) o lume duioasa, dulce, lina, fermecata, in care orice se poate(activa) intampla.La varsta aceasta suntem(activa) cei mai apropriati de Dumnezeu.Ne putem(reflexiva) intalni oriunde cu un balaur cu sapte capete sau trei zmei , vrajitori si totodata credem(activa) in sacul mosului, plin de jucarii, credem in iepurasul de Pasti, care se ascunde(reflexiva) ouale de ciocolata, frumos colorate in iarba sau ne speriem(reflexiva) cand auzim(activa) ca vine(activa) ``bau-bau`` daca nu dormim(activa).Apoi,pe masura ce trec(activa) anii,devenim(activa) maturi , cu multe grijii, nu ne mai bucuram(reflexiva) de ceea ce ni se ofera(pasiva),zambim(activa) din ce in ce mai putin , devenim(activa) mai seriosi,fara a mai crede(activa) frumoasele povesti ale bunicilor spuse(pasiva) la gura sobei.Imi aduc aminte(pasiva) de mine si de genunchii mei juliti si de curiozitatea mea care ma purta(activa) prin cele mai nasabuite locuri. Dorul de tine , draga copilarie mi-a cuprins(pasiva) si cele mai intucate parti ale sufletului si ma simt(activa) iarasi un boboc ce zbate(activa) sa treaca(activa) prin procedura infloririi.Mi-e drag(activa) sa ma gandesc(reflxiva) la copilarie,nu am uitat(activa) niciun fragment din taramul magic prin care m-ai purtat(pasiva) si care s-a sfasiat(reflexiva) atat de repede precum un vis.Ai fost(acvita) singurul ,,vis`` a vietii mele in care am trait(activa) totul la maxima intensitate , acele vremuri cand totul era(activa) posibil, cand plangeam(activa) si radeam(activa) in aceasi zi, sau cand ma suparam(activa) si iertam(activa) dupa cateva clipe.Mi-e tare dor(activa) de tine copilarie, mi-e dor(activa) de glasul ,meu copil, de gogosile aburite ale bunicii si de fetita energica ce fugea cu ochii plini de bucurie.Fiecare varsta are(activa) farmecul ei, insa eu am(activa) acelasi suflet de copil.Singurul regret este(activa) ca nu mai pot da(activa) timpul inapoi, copilaria este(activa) adevaratul paradis pierdut , iar fiecare amintire ,tot ceea ce incepe cu ,, a fost odata`` , ma duce(pasiva) cu gandul la copilarie.
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-14T23:11:13+02:00
Taramul magic al copilariei

Copilaria este (pasiva) / se afla pe (reflexiva) un taram magic. Nu stim (activa) / se stie (reflexiva) unde si cand se termina (reflexiva) / apune (activa). Ne trezim (reflexiva) / Aflam (activa) doar ca nu mai suntem (pasiva) / ne simtim (reflexiva)  copii, ca am iesit (activa) / se iese (reflexiva) din timpul copilariei, uneori fara sa fi (pasiva) / se poata (reflexiva) trait / trai pe deplin. Copilaria este (pasiva) /  se afla (reflexiva)  o / intr-o lume duioasa, dulce, lina, fermecata, in care orice se poate (reflexiva) / este (activa)  intampla / posibil. La varta aceasta suntem (pasiva) / ne simtim (reflexiva)  cei mai apropriati de Dumnezeu. Ne putem (reflexiva) / Putem (activa) intalni oriunde (cu) un balaur cu sapte capete sau trei zmei , vrajitori si totodata credem (activa) /  se crede (reflexiva) in sacul mosului, plin de jucarii, credem (activa) / se crede (reflexiva)  in iepurasul de Pasti, care ascunde (activa) /  ne ascunde (reflexiva) ouale de ciocolata, frumos colorate in iarba sau ne speriem (reflexiva) / inghetam (activa) cand auzim ca vine ``bau-bau`` daca nu dormim. Apoi, pe masura ce trec (activa) / se duc (reflexiva)  anii, devenim (activa) / suntem (pasiva) maturi, cu multe grijii, nu ne mai bucuram de ceea ce ni se ofera (reflexiva) / avem (activa), zambim (activa) / se zambeste (reflexiva) din ce in ce mai putin, devenim (activa) / suntem (pasiva) mai seriosi, fara a mai crede (activa) / a se crede (reflexiva) frumoasele povesti ale bunicilor spuse la gura sobei. Imi aduc (reflexiva) /  aminte de mine si de genunchii mei juliti si de curiozitatea mea care ma purta (reflexiva) / era (pasiva) prin cele mai nasabuite locuri. Dorul de tine, draga copilarie mi-a cuprins (reflexiva) / cuprinde (activa)  si cele mai intucate parti ale sufletului si ma simt (reflexiva) / sunt (activa) iarasi un boboc ce zbate sa treaca prin procedura infloririi. Mi-e drag (reflexiva) / Iubesc (activa) sa ma gandesc (raflexiva) / visez (activa) la copilarie, nu am uitat (reflexiva) / uit (activa) niciun fragment din taramul magic prin care m-ai purtat (reflexiva) / zburam (activa) si care s-a sfasiat (reflexiva) /  a disparut (activa) atat de repede precum un vis. Ai fost (pasiva) / Am chemat (activa) singurul ,,vis`` a / al vietii mele in care am trait (reflexiva) / traiam (activa)  totul la maxima intensitate. acele vremuri cand totul era (pasiva) / devenea (activa) posibil, cand plangeamse plangea (raflexiva) si radeam (activa) / se radea (reflexiva) in aceasi zi, sau cand ma suparam (reflexiva) / supararea (activa) si iertam (activa) / era (pasiva) iertata  dupa cateva clipe. Mi-e tare dor (reflexiva) / Dorul de tine copilarie, mi-e dor (reflexiva) / dorul (activa) de glasul, meu copil, de gogosile aburite ale bunicii si de fetita energica ce fugea cu ochii plini de bucurie. Fiecare varsta are (pasiva) / poarta (activa) farmecul ei, insa eu am acelasi suflet de copil. Singurul regret este ca nu mai pot (activa) / se poate (reflexiva) da timpul inapoi, copilaria este (pasiva) / viseaza (activa) adevaratul paradis pierdut, iar fiecare amintire, tot ceea ce incepe cu ,, a fost odata``, ma duce (reflexiva) / duce (activa) cu gandul la copilarie.
Eu nu m-aș fi băgat la acest text nici să fi dat 1000 de puncte!
:)
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters