Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-14T14:21:37+02:00
Stefan cel Mare a fost cel mai important domnitor al Moldovei din perioada medievala. In timpul domniei sale, statul romanesc de la est de Carpati a atins perioada de apogeu. Stefan cel Mare a preluat tronul dupa inlaturarea lui Petru Aron, pe care l-a invins in batalia de la Doljesti, pe Siret, la data de 12 aprilie 1457. La 14 aprilie 1457, pe locul numit Dreptate, Adunarea tarii l-a proclamat pe Stefan cel Mare domnitor.
a fost nepotul lui MIRCEA CEL BATRAN
Ștefan al III-lea, supranumit Ștefan cel Mare (n. 1433, Borzești - d. 2 iulie 1504, Suceava), fiul lui Bogdan al II-lea, a fost Domn al Moldovei între anii 1457 și 1504. A domnit 47 de ani, durată care nu a mai fost egalată în istoria Moldovei. În timpul său, a dus lupte împotriva mai multor vecini, cum ar fi Imperiul Otoman, Regatul Poloniei și Regatul Ungariei. Biserici și mănăstiri construite în timpul domniei sale sunt astăzi pe lista locurilor din patrimoniul mondial.
2014-11-14T14:33:59+02:00
Ştefan cel Mare s-a născut în anul 1433 în Borzeşti.
   El a devenit un erou în ochii contemporanilor săi datorită diplomaţiei,strategiei sale,a acţiunilor sale pentru apărarea integrităţii ţării şi a iniţiativelor pentru dezvoltarea culturii româneşti.Era cântat de popor în balade şi a fost numit de către Papa Sixtus al IV-lea 'Athleta Christi' (atletul lui Hristos).
   A domnit timp de 47 de ani şi în timpul domniei sale el s-a luptat in multe bătălii:
cu turcii,cu ungarii etc.A zidit 44 de biserici,câte o biserică pentru fiecare victorie în luptă.
   Ultimii ani de domnie au fost liniştiţi,iar el s-a stins la 2 iulie 1504,bolnav de gută.
iti multumesc. a fost si raspunsul tau bun
Poftim Ștefan al III-lea, supranumit Ștefan cel Mare (n. 1433, Borzești - d. 2 iulie 1504, Suceava), fiul lui Bogdan al II-lea, a fost Domn al Moldovei între anii 1457 și 1504. A domnit 47 de ani, durată care nu a mai fost egalată în istoria Moldovei. În timpul său, a dus lupte împotriva mai multor vecini, cum ar fi Imperiul Otoman, Regatul Poloniei și Regatul Ungariei. Biserici și mănăstiri construite în timpul domniei sale sunt astăzi pe lista locurilor din patrimoniul mondial.