La un concurs s-au dat concurentilor o lista cu 10 probeme. Se stie ca pentru fiecare probema corect rezolvata se acorda cate 7 puncte iar pentru fiecare probema nerezolvata sau rezolvata gresit se scad 5 puncte. Razvan a obtinut la acest concurs 34 puncte. Cate probleme a rezolvat corect Razvan?

2

Răspunsuri

2014-11-13T23:01:50+02:00
Sistem : 7x - 5y = 34 
              x + y = 10 ------  se inmulteste cu 5 pentru a se putea reduce 

Sistem : 7x - 5y = 34
             5x + 5y = 50
- se aduna cele doua, -5y si 5y se reduc si rezulta 12x =84, deci x=7
- din x + y = 10 rezulta y = 10 - 7 = 3
Verificare : 7 x 7 - 3 x 5 = 49 - 15 = 34
6 3 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-13T23:02:03+02:00
A=probleme rezolvate
b=probleme nerezolvate sau gresite
a+b=10
7a-5b=34
a=10-b
7(10-b)-5b=34
70-7b-5b=34
12b=36
b=3 probleme gresite sau nerezolvate
a=10-3=7 probleme rezolvate
verificare
7x7-3x5=49-15=34 puncte
18 4 18
Sunteti profesoara?
nu sunt profesoara dar imi plac cifrele si problemele de logica