Metoda graficadaca adaugam 40 unui numar el devine doimea altuimetodaMetoda graficadaca adaugam 40 unui numar el devine doimea altuimetoda grafica
daca adaugam 40 unui numar el devine doimea altui numar.stiind ca suma lor este 350 aflati numerele.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-09T10:36:10+02:00
Doime= jumatate dintr-un intreg

|_________||_________|   numarul a
|____|..40..|                     numarul b

suma lor e 350

observam ca sunt 3 parti egale. le vom nota cu M
m+m+(m-40)=350
3xm=350+40
3xm=390
m=390:3
m=130

Valoarea unui segment este de 130.
Deci, numerele noastre sunt:
a=130+130=260
b=130-40=90


2 5 2
2014-03-09T10:41:46+02:00

x+40=y/2

x+y=350

x=350-y

350-y+40=y/2

390-y=y/2

390=y+y/2 (amplifici pe y cu 2)

390=3y/2

3y=390*2

3y=780

y=780/3=260

x=350-260

x=90

poti sa faci proba si o sa observi ca raspunsul este corect...ma bucur ca te-am putut ajuta

1 5 1