Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-13T19:59:09+02:00
Era fiul lui Bogdan al II-lea şi nepot al lui Alexandru cel Bun, din familia domnească a Muşatinilor (sau Muşateştilor), întemeiată de Margareta-Muşata, mama lui Petru I (1374-1392). Muşatinii moldoveni erau înrudiţi cu neamul valah al Basarabilor, care a dat Munteniei mai mulţi domni celebri: Mircea cel Bătrîn, Vlad Dracul, Vlad Ţepeş. 
Mama voievodului este doamna Oltea. In spatele fiecarui barbat puternic se ascunde o femeie inteligenta. Dupa moartea sotului ei, Bogdan al II-lea, Maria-Oltea si-a crescut fiul, Stefan, pentru a deveni domnitor. Se considera ca primul nume - Maria - a fost luat spre sfarsitul vietii, cand s-a calugarit, iar cel de-al doilea - Oltea - vine din zona Olt, loc de unde se tragea ea. Documentele sunt zgarcite in ceea ce priveste originile ei, de aceea a ramas loc de presupuneri si legende fabuloase.
1 5 1
2014-11-13T19:59:46+02:00
Parintii :
Era fiul lui Bogdan al II-lea şi nepot al lui Alexandru cel Bun, din familia domnească a Muşatinilor (sau Muşateştilor), întemeiată de Margareta-Muşata, mama lui Petru I (1374-1392). Muşatinii moldoveni erau înrudiţi cu neamul valah al Basarabilor, care a dat Munteniei mai mulţi domni celebri: Mircea cel Bătrîn, Vlad Dracul, Vlad Ţepeş. 
Mama voievodului este doamna Oltea. In spatele fiecarui barbat puternic se ascunde o femeie inteligenta. Dupa moartea sotului ei, Bogdan al II-lea, Maria-Oltea si-a crescut fiul, Stefan, pentru a deveni domnitor. Se considera ca primul nume - Maria - a fost luat spre sfarsitul vietii, cand s-a calugarit, iar cel de-al doilea - Oltea - vine din zona Olt, loc de unde se tragea ea. Documentele sunt zgarcite in ceea ce priveste originile ei, de aceea a ramas loc de presupuneri si legende fabuloase.
1 2 1