Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-13T19:59:06+02:00
Duci inaltimea BF.
m(ABD) = 30 grade ( in triunghiul dreptunghic BAD ) 
th < de 30 grade : AF=AB/2 = 18/2 = 9 cm
Duci inaltimea CE.
m(DCE) = 30 grade ( in triunghiul DCE ) 
th < de 30 grade : ED=CD/2 = 18/2= 9 cm
AD=AF+FE+ED 
28=9+FE+9
FE=10 cm
BC=10 cm
P tr. = AD+DC+CB+BA
P tr. = 28+18+10+18
P tr. = 74 cm
2 4 2
2014-11-13T20:00:22+02:00
Construim perpenicularele pe AD din B SI C, in F SI E. in triunhiul EDC avm unghiul e de 30* deci dupa sinus de 30* DE va fi 9, la fel si AF
Din AD scadem DE SI AF si obtinem BC = 28-9-9=10
Deci perimetrul este 10+18+18+28=74 cm